Ya Allah...Sinarilah jalan hidupku dengan CahayaMu yang tak pernah padam....

Monday, May 3, 2010

Pagi yang tercemar....huhu

Assalamualaikum....

Pagiku yang indah pada hari ini telah 'dicemari'... Indah sebab Syafiq  tegur..."hi cikgu..." Huhu....syahdunya...Bukan senang tau Syafiq nak tegur cam tu...Memang sesuatu yang membahagiakan kalau syafiq panggil dengan lembut...Dulu kalau nak dengar dia panggil lembut-lembut masa dia minta teman pergi toilet je...Selalunya dia akan main sergah je. Tak pun herdik-herdik... huhu.. Tapi tak pe faham...Syafiq ada sedikit ciri-ciri autism tapi dia ok je....

Syafiq ni ada kegemaran baru sekarang ni..Bila aku temankan dia atau bila waktu nak siram bunga di luar, dia akan tersengih-sengih perlahan-lahan lepastu dia akan lari sambil tergelak-gelak...Amboi-amboi pandai bergurau... :p Lari punya lari dia terlupa nak amik stokin. Perlahan-lahan dia datang balik dapur...Aku yang menyorok disitu cepat-cepat sergah. "Alaaa..."  Hehe...baru tau...

Kejar-mengejar dengan Syafiq ni dah biasa sebab dia ni aktif sangat. Kalau ada DAnial lagila....Tak boleh kalau salah sorang tak de. Danial boleh panggil-panggil Syafiq kat gambar yang terlekat di dinding kelas.. Syafiq pulak kalau Danial tak datang, bila tanya dia, dia asyik jawab belum datang je...:) Bagus betul ukhwah dia orang tu....Kelakar bila teringat masa lepas cuti haritu Syafiq seronok sangat bila jumpa Danial.. Siap panggil..."Hi Bro!"  dengan tangan terangkat...

Syafiq ada bola...Dulu kalau Syafiq nakal dan tidak mahu buat keje, aku akan 'ugut' dia hendak bocorkan bola besar dia tu...tapi sekarang aku dah insaf dah...Sekarang ni aku lebih gunakan peneguhan berbanding hukuman. Aku akan peruntukan lima minit setiap kali Syafiq menyiapkan tugasan untuk memberi dia peluang main bola dia. Tak pun bagi dia main kereta mainan. Tapi cara Syafiq main tak sama macam budak lain. Dia akan susun satu persatu sederet sambil dia khusyuk perhati ciri-ciri kereta tersebut..Comelnyaaaala....Tak macam Aiman...kalau bagi Aiman macam-macam dia boleh buat...Dia siap aturkan perlawanan dua buah kereta dengan seekor lipas...HUhu...Kesian lipas tu yang akhirnya mengalami kecederaan akibat dilanggar dua buah kereta..Kejamnya...gitulah budak-budak pantang kita lepa..

Pagi ku yang indah tadi 'tercemar' dengan keserabutan ku waktu mengendalikan budak-budak perbarisan..huhu sungguh ku akui diriku yang tak pandai berkawad...Nasib baik ada kak Linda..Apa yang penting aku cuba untuk tiupkan semangat kat budak-budak tu...Alhamdulillah dia orang cam ok jer..InsyaAllah...Ya Allah Kau mudahkanlah urusan kami dan jadikanlan kami di kalangan orang yang berjaya...Ameeen...:)

Esok pagi akan datang lagi...Aku harap pagiku akan indah...Sesungguhnya walau bagaimanapun pagi kita, itu adalah aturan Tuhan yang penuh dengan Hikmah...Kesyukuran sepatutnya untuk ku panjatkan kerana sekurang-kurangnya aku masih punya pagi baru....

No comments:

Post a Comment